Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Zerha

Blijf op de hoogte en volg Zerha

22 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hi mate!

Jahoe... na 3 vluchten, vele kilometers, bijna 50 uur en vele kant en klaar maaltijden verder ben ik aangekomen in Sydney! Wauw.. Zucht. Nu gaat het echt beginnen!

Nog steeds lijkt het heel onwerkelijk; alsof ik slechts een weekje of 2/3 weg ben en dan weer terug ga komen. Maar dat besef zal aankomende dagen wel gaan komen..

Mijn eerste indruk; hele aardige mensen, mooi weer (slippers aan!), erg duur (boter kost 2 AUS Dollar en dan heb je echt geen biologische versie ofzo) en GROOTS.. Het is leuk om te zien hoeveel verschillende soorten nationaliteiten hier vertegenwoordigt zijn. De mode hier verschilt nogal van Taipei (de mondkapjes en hele hoge plateuzolen zijn verruild voor slippers, gympen, korte broeken, strakke leggings of de gripsylook) en ik geniet enorm van het (drukke) straatbeeld (terwijl ik aan mijn cola zit van bijna 5 dollar).

Zaterdagmiddag aangekomen en meteen mijn hostel opgezocht. Daar een kleine cultuurschok: ik loop door de wietlucht naar mijn bedje en blijk recht onder het raam van de binnentuin te slapen.. (lucky me, gratis stoned worden in Sydney woehoe.. :$) Blijkbaar legaal hier. Ook heeft het begrip hangjongeren een nieuwe dimensie gekregen: hier hangen ze letterlijk de hele dag. Voor de tv, in de zon, op het bed, op de stoep, op de fatboys, waar dan ook.. Maar dat beeld ga ik nog vaker zien heb ik gehoord "de echte backpacker". Gisteren ben ik de hotspots van Sydney gaan opzoeken. Opera House, Harbour Brigde, George Street en nog vele andere bezienswaardigheden bewonderd. Leuk om dat in het echt te zien en te beleven. Wat ik zo opvallend (mooi) vind is dat het straatbeeld zo veelzijdig is; mooie, historische gebouwen naast abstracte nieuwbouw, vele parken (groots, groen, botanisch en relaxen) en als je omhoogkijkt de skyline die je overal ziet. De papegaaien vliegen overal vrolijk rond en ook een heleboel andere onbekende vogels komen voorbij gefladderd (misschien toch maar een spoedcursus vogelspotten gaan volgen.. ;-)) de palmbomen staat te wuiven tussen de clubs en de vele winkels en de straat zijn letterlijk en figuurlijk heel kleurrijk (wellicht is er een voordelig combi pakket; " ken uw flora en fauna in 2 dagen").

Vandaag ga ik praktische zaken regelen om een echte backpacker te kunnen worden; bankrekening openen, taxnummer aanvragen (want ook hier mag ik belasting betalen) nieuw hostel regelen en een simkaart kopen zodat ik gebeld kan worden als ik op zoek ga naar een baan. Blijkbaar gedeelde nummer 1 prioriteit van alle andere hostelbewoners, samen met feesten. Dat kunnen ze... ;-). Tot diep in de nacht om 's morgens wel met zn alle gebruik te maken van het gratis ontbijt. En wie weet hang ik over een tijdje ook wel zoals alle anderen ergens waar het maar kan...

Morgen is het plan om de bekende Blue Moutains te gaan bezoeken. Woensdag ga ik doen waar ik heel erg naar uitkijk: dagje naar het strand (Bondi beach). Er zijn er verschillende, alle schijnbaar even mooi en ik heb al een slaapplek geregeld bij een local, bij blijkbaar het beste strand; Manly beach! Goed bezig.. ;-) Hopelijk kan ik daar leren surfen..

De foto's volgen nog!

Liefs, uit Sydney




  • 23 Oktober 2012 - 15:24

    Karen:

    Wauw!! Wat klinkt het heerlijk daar, krijg weer heimwee als ik je verhaal lees! Hier in Nederland geen weer voor slippers, maar wel voor een mooie leren jas ;-)

    Heel veel plezier daar, geniet van alles en iedereen!

    G'day mate

  • 25 Oktober 2012 - 21:17

    Toos:

    Hoi hoi Zeertje,

    En alweer een verslag!!! Je verwent ons, hoor. Maar wat een schitterende foto"s !! Werd er helemaal blij van : van die heerlijke zonovergoten dagen daar.Genieten, meisje!!!Maar nee, hier is het inderdaad geen weer voor hemdjes en slippers, eerder voor lange mouwen en truien en jassen. En het wordt snel kouder hebben ze al beloofd!!?? Brrrr heb er helemaal geen zin in als ik die foto's van jou zie. Jaloers!!!!!!!!!Dit weekeinde gaat ook de klok nog eens terug, dus dan is het weer lekker (?) vroeg donker! Maar ja dat hoort er hier nou eenmaal bij. Jij hebt prachtig weer en daar zijn we blij mee. Geniet ervan en tot de volgende keer!! Trouwens we hebben een webcam gekocht, maar die moet nog geinstalleerd worden! Komt goed!! Dikke kus, knuffel en voor ons ook een beetje zon opsnuiven, goed? xxjes

Verslag uit: Australië, Sydney

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 27344

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: