Sunshine! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Sunshine! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Sunshine!

Door: Zerha

Blijf op de hoogte en volg Zerha

24 Oktober 2012 | Australië, Sydney

ZON! En niet zo'n beetje ook... veel zon! En hele sterke zon... :( Niet heel goed voor mijn lelieblanke Schotse huid. Dus dat betekent veel smeren, heel veel smeren met factor 30 (helaas kon ik geen hogere factor vinden, muv de sunblocks maar ja, die witte waas staat niet zo leuk op foto's). Overal staan borden waarop men gewaarschuwd wordt voor de felle zon, aangezien de ozonlaag aan deze kant nóg wat dunner is. En dat is helaas te merken..

Maar zon betekent ook strand! :) En met blote voetjes in het fijne, witte zand. Heerlijk! Mocht ik kwijtraken dan ben ik gelukkig wel heel makkelijk terug te vinden aangezien ik wel heel erg opval tussen alle mooie gebruinde mensen hier..
Ook valt me op dat ze hier heel gezond lijken te leven; overal zie je mensen joggen en natuurlijk ontbreken de surfers niet!
Gisteren heb ik samen met 2 gezellige Nederlandse meiden Bondi Beach bezocht. 's avonds de trein en ferry genomen naar Manly (klein apart eilandje bij Sydney). En wat zag ik daar... Mijn slaapplek bevindt zich aan het strand! Super! Dat is leuk wakker worden kan ik je wel vertellen! :-)
Na een mooie stads (nou ja, straat) wandeling nu even in de bieb om mijn verslag te typen (gratis wifi!). Vanavond met een wijntje genieten van mijn uitzicht!

Kort verslagje, mijn batterij is helaas op...

  • 24 Oktober 2012 - 11:11

    Toos:

    Hoi hoi Zeertje

    Nou het is wel genieten daar in Australie, he? Nou je hebt het verdiend, hoor meid. Wel uitkijken dus met die zon daar! Wat dacht je van een mooie zonnenhoed? Fashion en nuttig!! Maar je verder niet te druk maken en blij zijn met dat zonnetje.
    Dikke knuffel en xxjes uit het koude Holland (brrrrrrrr)

  • 24 Oktober 2012 - 12:37

    Esmee:

    Heey zerha leuke verhalen, zo kunnen we toch en beetje meegenieten. Nog heel veel plezier. Dikke kus ons

  • 24 Oktober 2012 - 20:31

    Hanneke:

    Leuk, leuk, leuk!
    Hoop dat je inmiddels ook gewend bent aan het leven in een hostel...
    En al veel knappe surfboys gespot? ;)
    Have fun!

  • 01 November 2012 - 10:40

    Zerha :

    Hey hoi,

    Super leuk om al jullie reacties te lezen! :)
    Het bevalt tot nu toe allemaal super goed! Het hostel leven gaat me steeds beter af, al blijft het wennen (vergeet mn handdoek als ik mn tanden poets, of bestek als ik ga koken) hahahah. Heb ook het geluk gehad dat ik een aantal nachtjes bij een local thuis kon slapen en nu slaap ik 3 nachtjes bij een Aziatisch meisje in huis en morgen ga ik naar Nederlandse mensen waar ik gratis kan verblijven! Dus nog te weinig echte hostelervaring opgedaan om mezelf al ervaringsdeskundige te noemen denk ik.. ;-)

    De mensen zijn hier echt super behulpzaam en aardig. De eerste minder behulpzame of chagrijnige moet ik nog ontdekken. En tja, genoeg moois te zien elke dag! Is het niet gebruind en gespierd op het strand dan lopen ze wel in strak in pak in de stad hihi!;-)

    Ik geniet volop in ieder geval! Liefs!

Verslag uit: Australië, Sydney

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 27341

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: