Spanning en sensatie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Spanning en sensatie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Spanning en sensatie

Blijf op de hoogte en volg Zerha

01 November 2012 | Australië, Sydney

Allereerst.. dit verslag typ ik na een prima avond slapen met de volle 7,5 uurtjes, dus hopelijk is mijn spelling vandaag aanzienlijk beter dan de vorige keren.. Excusez moi..

Wat een leuke dagen heb ik weer gehad!
Zaterdag had ik al met mijn hostelvrienden een leuke halloween (ipv helloween kreeg ik van iemand doorgeseind ;-)) avond beleeft, gisteren zag ik de kids vanaf 17u daadwerkelijk de straat op gaan. Super leuk om te zien hoe zij verkleed waren en de huizen waren versierd. Mocht zelfs bij iemand binnen kijken die helemaal losgegaan was met al haar creativiteit, pompoenen, geesten, skeletten enz. Erg bijzonder is hierbij denk ik de juiste woordkeus.. ;)

Ik ben 's avonds de stad in gegaan om nog meer van deze geweldige wereldstad te zien en te mogen beleven. Ook volwassenen vinden hetnog steeds erg leuk om zich te verkleden en ik keek mijn ogen uit. Op weg naar huis liep ik een klein straatje in (zo nieuwsgierig als ik ben...) en wat zag ik daar; een heuse club (IVY) die schijnbaar vrij bekend is en maar liefst 5 verdiepingen en 2 gebouwen telt. Tja.. waarom zou je ook maar 1 gebouw omtoveren tot club als je er ook 2 kunt hebben?! Hier kom je om te zien en gezien te worden. Jong, mooi, rijk en op zoek naar... In de lift naar de poolbar op de 4e verdieping sprak een vrouw genaamd Kathy mij aan; of ik niet samen met haar een drankje wilde doen. Wat bleek, Kathy was assistent manager en net afgewerkt en wilde de avond gezellig met mij afsluiten ;-). Na een leuk gesprek en 2 gratis champagne (á $24 dollar per glas?!?) ging ik met een glimlach terug naar 'huis'. Thuis is deze dagen een prima matras bij een Aziatisch meisje wat samen met haar vader in Chatswood Sydney woont. Leuke aardige mensen. Tevens geleerd om op de juiste manier met stokjes te eten ;-)

Vanmiddag heb ik een stap genomen waarvan ik niet zeker wist of ik het wel zou durven.. ik heb de Harbour Bridge Climb gedaan! Samen met 10 anderen lopend aan touwen op 134 meter hoogte. Knikkende knietjes, kriebels in mijn buik en vele euro's armer maar wat een ervaring en uitzicht! Echt ongelooflijk...! Helaas mochten we uit veiligheidsredenen geen camera's en dergelijke meenemen, anders kon ik jullie mee laten genieten met het prachtige uitzicht over Sydney.

Ook deze dagen mijn top 10 indrukken op een rij:
( in willekeurige volgorde weliswaar..)

- de shoppingsmalls zijn werkelijk in iedere buurt vertegenwoordigt. En elke dag koopavond !En ik raak er nog elke keer in verdwaalt (de burgemeester van A'dam zou jaloers zijn zo immens groot). Meestal 5 verdiepingen en ontelbare winkels per verdieping groot een ware droom voor iedere shopaholic.
- Ik heb mijn lievelingswinkels ontdekt: 60m2 waar alleen groente en fruit verkocht wordt én vele Swirlsachtige (ijsyogurt met vers fruit en chocolade naar keus) winkels ! I like!
- Nog elke dag kan ik kiezen uit verschillende strandjes om te ontdekken hier in Sydney. Ongeloofelijk in zo'n wereldstad als deze..
- De mensen zijn zeer welgemanierd: Hi how you doing? (dat is ieders eerste zin) en ze zeggen de buschaffeur bij het uitstappen allen gedag en dankjewel. Kijk.. misschien kan Sire dat als voorbeeldreclame gebruiken?
- vele jongeren en kids in schooluniform inclusief hoedjes
- Er zijn hier nog gescheiden meiden en jongens scholen
- ook hier hebben ze 2e handswinkels, maar ook daar zou de burgemeester van A'dam jaloers op zijn; wat een mooie spullen!
- de mannen kunnen hun ogen uitkijken; meiden/ dames in korte, strakke (maar veelal sjieke, uitzonderingen daargelaten) shorts of rokjes en jurkjes en hele hoge pumps. Dan is Nederland maar een saai modeland. Ook de vrouwen komen niets te kort met alle mannen strak ik pak, of de gebronsde surfdudes ;-)
- De spray tans vliegen de winkel uit (geen idee waarom in een land waar bijna elke dag de zon schijnt?!) Wellicht voor mij een uitkomst hihi
- De bibliotheken worden zeer druk bezocht. Zowel door jong en oud. En van alle gemakken voorzien. Als docent leuk om te zien dat er zoveel studenten studerend hun middagen en avonden doorbrengen. Kunnen ze op het ROC nog wat van leren.. ;-)
- Uggs worden op elke straathoek verkocht. En ook dat begrijp ik niet in een stad waar het nooit sneeuwt of onder de -1 graden komt.
- Ben inmiddels bijna local; heb mijn eigen Australisch telefoonnummer, bankrekening en verzekeringspolis! Ook ken ik de weg in de big city steeds beter.
- Voel mee stuk veiliger op straat nu ik geconditioneerd naar rechts kijk bij het oversteken ipv links.

Zijn er 13 geworden overigens.. Veel leesplezier ;-)
Groetjes uit Chatswood!

  • 01 November 2012 - 13:54

    Nick Couwenberg:

    Hallo Zeertje, ik denk dat we nu wel mogen zeggen mevrouw Hoefs! Wat een leuke verslagen zijn het toch, ik krijg ook leuke whattsapps (elke keer weer een verassing en een glimlach op mijn gezicht als ik het lees), maar deze verslagen met of zonder foto's zijn geweldig.

    Als ik een verzoekje namens de mannen mag doen is uitleg over rokjes en hoge hakken niet voldoende, wij willen bewijs zien. Voor de dames natuurlijk de surf-dudes.

    Op tv wel eens gezien de brug-walk en kreeg al kriebels in mijn buik terwijl ik nog maar op de bank zat, te gek man!! Elke keer weer een nieuwe belevenis begrijp ik uit je verhalen, dat moet toch een perfect leven zijn!?

    Geniet van alles en we lezen graag je berichtjes!!

    Tot lezens,

    groet Nick

  • 02 November 2012 - 13:32

    Friso:

    Hoi Zerha,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, ik ben jaloers...

    Geniet van je tijd daar.

    groet


    Friso

  • 03 November 2012 - 17:17

    Marianne:

    Hoi Zerha,
    Stoer zeg, die Harbour Bridge Climb. Ik kan me voorstellen dat dat een superuitzicht en kick geeft.Zoveel guts had ik niet... Nog even iets over die spelling...beleefd, vertegenwoordigd en verdwaald moeten toch echt met een d achteraan... gewoon volgende keer 8 uurtjes slapen; komt het vanzelf goed.
    Geniet ze daar down under!
    groet,
    Marianne

  • 05 November 2012 - 08:28

    Toos:

    Heey Zeertje,

    Weer een prachtig verhaal over je belevenissen! Persoonlijk vind ik dat belangrijker dan die -d of -t aan het eind van woordjes! Geniet van je verjaardag en maak er verder ook een mooie reis van!!
    Geniet ze!!!!!! xxjes en dikke knuffels van ons.

  • 05 November 2012 - 17:44

    Ciska:

    Zerha,

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet ervan en neem een lekkere cocktail om op jezelf te proosten!

    groet Ciska

  • 06 November 2012 - 20:13

    Anoushka Kevenaar:

    Was een leuke verhalen meid.
    Echt leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar.
    Ik ben jaloers hoor..wat een ervaringen.

    Geniet ervan.

    Xx Anoushka

Verslag uit: Australië, Sydney

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 27331

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: