Zucht... - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Zucht... - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Zucht...

Door: Zerha

Blijf op de hoogte en volg Zerha

09 November 2012 | Australië, Cronulla

G'day mates!

Mijn engels verbetert elke dag en men vraagt zelfs naar mijn accent (USA heb ik al paar keer voorbij horen komen, met dank aan alle Hollywood films en series hihi!). Maar het echte Ozzi is (nog) niet te verstaan?!

Vorige week had ik mijn geluksdag: tijdens een mooie wandeling in Kurnell NP zag ik zomaar een paar dolfijnen voorbij komen (heel dicht langs de kust?!) en later ook nog eens in de verte een walvis!! Deze week wederom geluk (nou ja, wat je geluk noemt..) zag geen dolfijnen maar Hollywoods new couple: Aston Kutcher en Mila Kunis! Echt bizar om ze niet in de film maar op straat te zien (samen met 10 man beveiliging erbij) ze waren net als ik aan het wandelen/ shoppen in Darling Harbour Sydney.. ;-) Ze waren blijkbaar net als prins Charles en Camilla in Syndney vanwege de beroemde Melbourne Cups (paardenraces). Het hele land staat 6 november 1 dag helemaal op zn kop vanwege de 3 spannede minuten. En men sluit hypotheken af om op de paarden te wedden (las zelfs in de krant dat een man zijn huis verwed had en nu op straat stond? En dat voor 3 minuten..?!).

Ook heb ik mogen genieten van een mini make-over waarbij ik vol verbazing toekeek hoe ik omgetoverd werd in een natural look (en dat metslechts 12 ja ja, werkelijk 12 make-up producten!?). Vind mezelf al prima natural met mijn mascara en wat labello hihi.

Ik heb wel eens vis in de vitrines mogen aanschouwen, maar de fishmarket in Sydney is ongeloofelijk! Tonnen worden daar dagelijks binnengehaald. En jij kan daar vrolijk rondlopen om je eigen kreeft, vis van een meter of kilo's oesters uit te kiezen (of gemenge octopussalade Ieuww..). En wat eten Aziatische mensen graag vis (op een onsmakelijke manier zeg)..

Inmiddels ook weer een jaartje ouder (niet dat ik er iets van voel, men schat me ook nog steeds 23-25, hopelijk word ik als 45er ook nog een aantal jaar jonger geschat ;-) ). Jarig zijn terwijl het buiten 28 graden is, is toch wel raar. Zeker als je proost met goedkope rode wijn én chocolade met je nieuwe hostelvrienden, in plaats van met je vrienden en familie thuis. Maar toch had het ook wel iets.. En ik heb heel veel leuke, lieve berichtjes gekregen dus zo ook beetje kunnen vieren met mijn thuiswereldje!

Weer een week voorbij, hier lopen we 10 uur voor op NL en dat is te merken! De tijd vliegt! Gisteren teruggekomen uit de Bleu Mountains, wat is dat onwijs mooi zeg! Vele mooie, maar soms ook pittige wandelingen gemaakt door het rainforrest (in mijn hoofd zingend; "all by myself, I wanne be all by myself..."). Een uur lopen door de prachtigste natuur en niemand anders tegen komen is heel bijzonder.. Ik vond mezelf ervaren genoeg om de mooiste, tevens pittigste routes te lopen (geen idee waar ik dat idee vandaan had overigens?!) Als je er te lang over nadenkt ook wel beetje eng. Je loopt langs hele hoge kliffen, op zeer smalle paden en soms gladden treden, midden in het rainforrest, zonder bereik. En tja.. als er dan iets gebeurt... :$.
Maar... niet aan denken en vooral genieten van het adembenemende uitzicht elke keer (nu heb ik echt kennis mogen maken met deze definitie!). Ik voel mijn kuiten, maar wat was dat mooi! De heerlijke geuren van de eucalyptusbomen (en vast allerlei andere planten en bomen, maar helaas nog steeds geen natuurkenner) de geluiden van aantal mooi gekleurde vogels en de zachtjes de wind of een waterval in de verte.. klimmend naar de top zie je dan de grote vallei.. * Zucht*.
Ik ben er een nachtje blijven slapen, aangezien het zoveel moois te bieden heeft. Goede keus! De eerste dag begon het rond 16u wat te regenen (mijn eerste regen in 19 dagen! Wel wat anders dan in NL hoorde ik), dus liep ik met mijn poncho aan de wandelroutes. Gelukkig scheen de volgende dag de zon volop, waardoor het uitzicht nog mooier was dan de dag ervoor! Zeker het uitzicht op de bekende "Tree Sisters" vanuit de kabelbaan (grote bak op 270m hoogte met glazen bodem) was fantastisch! Daarna nog met een railway naar beneden met een helling van 53 graden, ook leuk! Ook de nacht was bijzonder.. Ik verbleef in een mooi, groot gasthouse. Geheel in style (prachtig, maar zeer geschikt voor elke horrorfilm die ik maar gezien heb, op een bijzondere locatie en met bijhorende bijzondere sfeer..). Laat op de avond schrok ik wakker omdat het raampje van mijn kamer open klapte door de harde wind. Bij de 3e keer het raampje dichtdoen dacht ik dat ik even dat ik nog aan het slapen (lees soort nachtmerrie!) was. Ik deed de slaapkamerdeur open om naar het toilet te gaan en daar stond ineens de nachtportier voor mijn deur; of het raampje wel goed afgesloten was..?! Toch nog prima geslapen daarna.. ;-)

Thuis aangekomen (en thuis is deze keer sinds een aantal dagen een gratis verblijf in Gymea met tweepersoonsbed, tv, ontbijt, lunch en diner, buitenzwembad én privechauffeur bij hele aardige mensen op leeftijd. Lucky me!!!) genoten van een bord nasi en alle foto's nog eens terug gekeken.. en wederom.. *Zucht* Wat een goed leven!

Vandaag rondgekeken in Cronulla voor een baantje. Jaja, hoewel het nu nog niet nodig is, wil ik binnenkort toch aan de slag (onder het motto van tante Toos: "een slimme meid, is op haar toekomst voorbereidt!). Een leuke manier om het land (en nieuwe mensen) nóg beter te leren kennen! En daarbij.. kom maar op met dat salaris! Je kan hier met een fulltime 'simpel' baantje per week bijna meer verdienen dan ik als docent op het ROC in 1 maand verdiende?! Geen wonder dat de goedkoopste appels $1 per stuk kosten!? Dus bij een aantal lunchrooms (coffeshops) mijn Engelstalig CV afgegeven en ik mag aankomende week bij een gezellig tentje aan het strand een dagje komen proefdraaien! :) Wederom.. Lucky me! :)
Nadat ik mijn plicht gedaan had, ben ik naar het strand gegaan, daar lekker geluncht terwijl ik genoot van het uitzicht op de zee (lees surfers hihi)! Na wat op het strand en bij de rotsen gelopen te hebben, moest ik even schuilen voor een flinke stortbui met donder en bliksem! En de surfers.. die gaan gewoon door! Ze leven hier echt voor het surfen blijkt wel. Ik zie zakenmannen hun pak uitdoen om een uurtje te surfen in de pauze, ken mensen die vrij nemen van het werk als er goede golven voorspelt worden én zie surfers een uur wachten in het water op die ene golf. En inmiddels schijnt het zonnetje gewoon weer! :)

Vanavond gezellig een drankje in de city (Sydney) met een Engels meisje. We gaan misschien vanaf januari een tijdje samen reizen.
En morgen...
Morgen mag ik weer genieten van alle mooie dingen die gaan komen!

* Zucht.. je zou maar zo'n leven hebben!*


Veel liefs from the library (wifi) in Cronulla!



P.s in de trein naar de Blue Mountains had ik een leuk gesprek met 2 politieheren. Ik kreeg zowaar advies hoe ik het beste (lees veiligste zonder opgepakt of beboet te worden) wiet kon roken..?! Gewoon een joint meenemen, dus geen zakje, maar alleen een joint! Nou.. je kunt het maar weten hahahaha!



Enne.. Er komen nog meer foto's zodra ik weer wifi heb! ;-)

  • 09 November 2012 - 10:04

    Toos:

    Heey Zeertje, weer een prachtige blog. Als ik mijn ogen dicht doe, lijkt het wel alsof ik ook daar ben (wens is de vader van........?) Genieten volop mee, dus. En idd een slimme meid, is..........goed gedaan meisje. Ben weer trots op je (jaja, alweer)! Blijf genieten!!!!!!!!! xxjes

  • 09 November 2012 - 11:20

    Toos:

    Heey, ineens staan er ook foto's bij!!!! Prachtig!!!!!!! Begin wel wat jaloers te worden, hoor (geintje).
    xxjes

  • 09 November 2012 - 22:14

    Sandra:

    Je vertelt in geuren en kleuren. Daar hou ik van!


  • 11 November 2012 - 12:38

    Jan Hoefs:

    Hoi Zerha,wij leven mee en kunnen mee voelen wat je beleefd gewoon weg geweldig wat jij zoal mee maakt, blijf genieten .groetjes en kusjes uit den Bosch N.B. Ann schreef dat zij uitkijkt naar jouw komst.

    De Boschenaren.

    Barry & Jan

  • 11 November 2012 - 12:38

    Jan Hoefs:

    Hoi Zerha,wij leven mee en kunnen mee voelen wat je beleefd gewoon weg geweldig wat jij zoal mee maakt, blijf genieten .groetjes en kusjes uit den Bosch N.B. Ann schreef dat zij uitkijkt naar jouw komst.

    De Boschenaren.

    Barry & Jan

  • 11 November 2012 - 12:38

    Jan Hoefs:

    Hoi Zerha,wij leven mee en kunnen mee voelen wat je beleefd gewoon weg geweldig wat jij zoal mee maakt, blijf genieten .groetjes en kusjes uit den Bosch N.B. Ann schreef dat zij uitkijkt naar jouw komst.

    De Boschenaren.

    Barry & Jan

  • 11 November 2012 - 12:38

    Jan Hoefs:

    Hoi Zerha,wij leven mee en kunnen mee voelen wat je beleefd gewoon weg geweldig wat jij zoal mee maakt, blijf genieten .groetjes en kusjes uit den Bosch N.B. Ann schreef dat zij uitkijkt naar jouw komst.

    De Boschenaren.

    Barry & Jan

  • 12 November 2012 - 10:40

    Claudia Voet:

    Hai Zerha,

    was een superverhaal weer. Ik kan me helemaal voorstellen hoe jij in het rainforest rondloopt met dat liedje in je hoofd. Geweldige ervaring!! Ik ben heel blij met je verslagen, vind het erg leuk om het zo op deze manier 'mee te beleven'. Heerlijk!! Dikke kus xx

  • 14 November 2012 - 22:25

    Rob:

    Ha Zerha!
    Geweldig om deze verhalen te lezen en er veel in te herkennen :) Ik mis het toch wel daar hoor..
    Je schreef eerder over wandeling in national park. Bedoel je kustwandeling van royal national park? Want dat is sowieso helemaal te gek! Kan je kleine ferry nemen van cronulla na bundeena en iets verderop die wandeling starten langs kust. Adembenemend gegarandeerd! Ik kwam daar nauwelijks iemand tegen en dat was geweldig. Wel op tijd terugkeren voor de ferry ;)
    Geniet er nog van verder
    groet, Rob

Verslag uit: Australië, Cronulla

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1313
Totaal aantal bezoekers 27323

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: