Bye bye 2012 and hellooooo 2013 - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Bye bye 2012 and hellooooo 2013 - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Bye bye 2012 and hellooooo 2013

Blijf op de hoogte en volg Zerha

28 December 2012 | Australië, Cronulla

Hallo allemaal,

Nog maar 5 dagen te gaan en ik ga non- stop reizen... jahoe...! :)

Ik ben natuurlijk gekomen om te reizen en hoewel inwoner van Sydney zijn een paar weken erg leuk is, kijk ik enorm uit naar mijn volgende avontuur! Dat avontuur brengt mij via de Greyhound bus naar Cairns. Tussendoor een aantal stops; koala's kijken in Port Macquarie, surfen en relaxen in Byron Bay en Surfers Paradise, stadscultuur opsnuiven in Brisbane, dolfijnen voeren op Moreton Island, gek doen op Fraser Island, zonnen op 1 van de mooiste stranden ter wereld (Whitsunday's) en Memo in real life bewonderen in het Greet Barrier Reef. En nog veeeeeel meer! ;-)

Na Cairns even een weekje relaxen en bijkomen van alle stress (ja ja, foto's maken, insmeren met factor 30, poseren voor de foto's, zowel links, rechts, voor- en achter je kijken, zonnen, wandelen, drankjes drinken, avondje op stap; het vraagt nogal wat van de mensch..) op Bali onder het motto; 'gewoon omdat het kan' en dan naar Darwin en Kakadu NP, Alice Springs om bij zonsondergang een rondje te lopen om 's werelds grootste rots (monolit) Urulu. Als laatste op mijn lijstje van mijn Ozzies avontuur de mooie steden Adelaide en Melbourne en dan ga ik samen met Schmeichel en Frodo op zoek naar de ring in New Zeeland. Als ik die gevonden heb, via Azie naar huis!

Let wel; dit is een grove planning, wijzigingen onder voorbehoud ;-)

Kerst is helaas anders verlopen dan gehoopt en gedacht. Geen traditioneel zonnige picknick op Bondi beach, maar samen met Jo en Marcia binnenshuis in hun appartement. Reden: regen, veel regen, heel erg veel regen... Onvoorstelbaar; 24 december is het mij te warm om in de zon te zitten (31 graden) en vrees ik voor een smeltende Zerha op het strand met de kerstpicknick en 26 december is er weer volop zonneschijn. Santa was te druk met Ipads uitdelen aan de kids dat een simpel droge dag niet meer in zijn vermogen lag... :( 1 voordeel; ik als Nederlandse en zij als Engelse voelde ons zo wel wat meer verbonden met onze roots. Misschien dat Santa ons een beetje 'thuis gevoel'' gunde. Nadat onze buikjes meer dan vol zaten en onze slippers voor pumps verruild hadden, zijn we naar een houseparty gegaan. Geen 'decibel' Australië maar gewoon een feestje bij iemand thuis ;-) Bekende van Jo en Marcia gaven een kerstfeest, aangezien de kroegen of bars hier niet open zijn op kerstdag. Wat een avond, wat een avond. Zo 1 om niet meer te vergeten...

Hoewel ze hier maar 1 kerstdag hebben (en de dag erna Boxingday genoemd wordt, geef het beestje een naam) zijn ook de Aussies op de 26ste buitenshuis te vinden; hier geen koopjesjacht in de Ikea, keukzaak of een nieuwe auto willen scoren, maar witgoed of de kledingzaken leegplunderen. Great Boxingday Sales zorgt ervoor dat men om 5u 's morgens voor de winkel klaar staat.. Tja.. dat is nog eens plundera/hamsteren!

Aangezien de oudjes het begrip surprise niet echt leken te begrijpen, heb ik mezelf maar getrakteerd op een mooi kerstkado: Swan Lake in het opera house! Werkelijk prachtig ballet, echt heel mooi en zeer bijzonder om dat in het opera house mogen te bewonden. Wat een prachtig gebouw van de binnenkant! Bofkontje van de week voelde ik me! ;-)

Gisteren samen met Laurien (Nederlands meisje) met de ferry vanuit Cronulla naar Bundeena gegaan en een mooie wandelroute gelopen (of zal ik zeggen hicking, klinkt blijkbaar wat stoerder/hipper aangezien iedereen dat woord hier gebruikt als ze gaan wandelen...). Genoten van prachtige uitzichten en mooie rotstekeningen van de Aboriginals. Op de terugweg in de ferry nog wat dolfijnen gespot!

Heerlijk weer, prachtig uitzicht, gezelligheid, ja ik kan er wel aan wennen hihihi!

Vanavond mijn afscheidsdrankje met mijn nieuwe tijdelijke vrienden in Cronulla, morgen dagje op pad en 's avonds weer een drankje (cola deze keer, pfff....) zondag nog een laatste keer een strandbezoekje rondom Sydney dan m'n backpack inpakken, het nieuwe jaar inluiden en gaaaaaan!

Wist je dat:
- De zomervakantie hier begonnen is (blijft vreemd rond de kerst). Druk, druk, druk... Stranden vol, lunchrooms vol, uitgaansgelegenheden vol. Ineens een blik mensen opengetrokken, wat een hoeveelheid. Wel erg leuk om te zien hoe complete families en/ of vriendengroepen hier lekker gaan picknicken in 1 van de vele parkjes of op het strand. Bij terugkomst ook maar eens een picknick organiseren op Bedaf (Udens trots). Uitnodiging volgt nog..

- Je hier het eeuwige studentenleven kunt lijden: elke avond party party als je wil (met altijd wel ergens happy hours). En je zo zomaar opeens op een dinsdagavond op stap bent, om vervolgens met een paar anderen meiden bij locals in de woonkamer te dansen en dan na 2uur soort van slaap jezelf op te lappen zodat je kan gaan werken. Staat vast goed op mijn CV; ik kan mij straks nóg beter inleven in de studenten ;-)

- Ik in real life 'de girls gone wild' epidsode heb mogen aanschouwen dankzij de Engelse meiden die ik het kerstfeestje heb leren kennen?!

- Ik nog altijd kan schrikken van een possem (Australisch beest; beste te omschrijven als een grote koalarat/mega reuze cavia ofzo?) die voorbij komt gerend en dan een staar-wedstrijdje met me aangaat buiten in de avond uurtjes.

- Je hier met een vriendelijke glimlach zwart kan reizen; in alle haast ben ik de trein een keer ingestapt, die net het fluitsignaal gegeven had, zonder een kaartje te kopen en toen de controleurs kwamen (die ik nog maar 1x eerder heb gezien in al die weken) ik de situatie uitgelegd had de beste mannen mij een vriendelijke glimlach teruggaven en mij nog een prettige dag wenste. Hello positieve discriminatie ;-)

- Een dagje wijnproeven in Hunter Valley het eindresultaat oplevert dat ik veel nieuwe wijnkennis heb opgedaan (voel me bijna vinoloog) én zowaar 3 flessen wijn gekocht had (de prijs van die flessen zal ik alleen nog op mn bruiloft willen betalen hahaha) chocolade én herelijke kaasjes. Jammie jammie.. ;-)

- De postbode mijn kaarten en post naar mijn oom en tante in Uden blijkbaar steevast weigert.. Boehoe.. :(

- Een zeester in het water betekend dat het zeer schoon is. Bof ik even dat ik ze regelmatig zie!

- Ik mijzelf op het grootste eiland bevind (waarvan de provincie New South Wales waar ik nu ben net zo groot is als heel Nederland), maar wel het kleinste werelddeel is. Als Risk fanaat had ik die kennis al enkele jaren geleden opgedaan, toch blijft het contrast leuk.

- Tweederde deel van de bevolking (volgens de wereldbank momenteel 22 miljoen inwoners) woont in 1 van de 8 grootste steden. Geen wonder dat er op elke straathoek wel een mega shoppingmall, coffeshop en Mac Donalds/KFC te vinden is. Tja.. je moet iets doen met al die mensen... En ik ga een 7 een bezoekje brengen (Sydney, Newcastle en Wollongon al gehad, alleen Perth sla ik over).

- Er 50 kangaroe soorten zijn: variërend van 2 meter tot de grootte van een rat. En toch heb ik er helaas nog geen mogen aanschouwen (al denken sommige dat ze hier gewoon oversteken op het zebrapad). Morgen toch maar eens een dagje dierentuin plannen!

- Ik gisteren pas voor het eerst verbrand ben na een dagje wandel... uhhh... hicken. En ik ondertussen zelfs met mijn tere Schotse huisje meer kleur heb dan sommige hier! Woehoeeee... nieuwe ervaring hahahah! En dat zónder spraytan die vele dames gebuiken.

- De stroming van het water in de zee echt enorm kan zijn (de lifeguards hebben het ook maar druk, men blijft toch buiten de vlaggen het water ingaan, living on the edge). De golven soms echt enorm zijn en zowel kids als de volwassenen nog altijd erg veel plezier beleven met deze golven (volwassen kerels van 2 meter die maar al te graag de golven induiken of meezwemmen keer op keer, blijft bijzonder om te zien hihi!)

- Een uurtje strand altijd erg aangenaam, mede mogelijk gemaakt door alle surfers! ;-)

- Ik echt mijn tienerjaren voorbij ben; daar waar ik vroeger de hele dag met gemak op het strand kon liggen, ben ik trots op mezelf als ik nu nog 2u volhoudt mét boekje of tijdschrift wel te verstaan...

- Goed nieuws: We zijn allen gelukkig nog steeds in leven en ik daar als 1 van de eerste getuigen van mocht zijn hihi! De Maya's hadden vast geen twittercontact met Nostradamus, anders hadden we met z'n alle niet zo in spanning hoeven af te wachten... ;-)

- Ik het heel erg leuk vind om mijn vriendjes en vriendinnetjes, familieleden en andere bekende te spreken (skype, app, FB, mail) en jullie reacties hier te lezen. Zelfs mijn afwezigheid bij de bekende (of moet ik zeggen beruchte hihi) stapavond van de vrienden (Boogie Woogie) is helemaal goedgemaakt door ze toch aan de telefoon even te spreken!! (al is schreeuwen een betere definitie hahaha) Leuk! :)

- Er nog zoooooveel mooie belevenissen/avonturen gaan komen!





Iedereen alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Het mijne gaat in ieder geval zeer goed beginnen! Op 2 januari stap ik samen met Jo om 7u 's ochtend op de Greyhound om weer nieuwe ervaringen op te doen! En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! :)


Veel liefs!




  • 28 December 2012 - 09:39

    Toos:

    Weer een mooi verslag, Zeertje! Want al ben je daar dan al wat langer, aan je avonturen is dat niet te merken, hoor! Het is wel een lekker relaxed land, geloof ik! Maar ja, het is ook zomer nu bij jou, scheelt ook wel, denk ik?! Voor jou alvast een heel gezellig uiteinde (maar dat zal wel lukken) en een fantastisch goed begin van 2013!! Dat het maar alles mag worden, wat je je wenst!! Knuffel en dikke kus!!

  • 28 December 2012 - 09:40

    Toos:

    Weer een mooi verslag, Zeertje! Want al ben je daar dan al wat langer, aan je avonturen is dat niet te merken, hoor! Het is wel een lekker relaxed land, geloof ik! Maar ja, het is ook zomer nu bij jou, scheelt ook wel, denk ik?! Voor jou alvast een heel gezellig uiteinde (maar dat zal wel lukken) en een fantastisch goed begin van 2013!! Dat het maar alles mag worden, wat je je wenst!! Knuffel en dikke kus!!

  • 03 Januari 2013 - 10:48

    Pierina :

    Lieve Zerha,
    weer een huge ass motherfucking smile op me face na dit berichtje..
    jou wistje-datjes vind ik altijd zo ontzettend leuk om te lezen.. heerlijk..

    en je weet, een boogie zonder jou is geen echte boogie, we moesten je wel ff bellen!! hihi..


    nou, ik veeg mn traantjes van blijdschap weer weg en ga weer aant werk.



    P.s. Waar blijven mijn kaarten? hihi


    xxxxxxxxxxxxx

  • 03 Januari 2013 - 11:12

    Claudia:

    Hee Zerha,

    wat klinkt jouw planning toch super!!! Er komt een geweldige tijd voor je aan. Alsof afgelopen tijd nog niet leuk genoeg was ;)
    Ik vind je 'wist je datjes' leuk om te lezen, elke keer weer lachen :D Zie dat Pjer er ook zo over denkt, haha.
    Heel veel plezier meid en denk maar aan één ding: nergens aan denken, alleen maar genieten, genieten en nog eens genieten!!!!
    Dikke kus xx

Verslag uit: Australië, Cronulla

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 27339

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: