sneeuwpop v/s zandkasteel - Reisverslag uit Newtown, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu sneeuwpop v/s zandkasteel - Reisverslag uit Newtown, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

sneeuwpop v/s zandkasteel

Blijf op de hoogte en volg Zerha

18 December 2012 | Australië, Newtown

Darling, hun, love, sweetie, mate, gorgeous, cutie pie, sweet...

Tja, zou bijna vergeten dat ik Zerha heet.. ;-)

Weer een weekje verder en de tennisbal in mijn keel is net als de sneeuw in NL verdwenen. Daar waar ik mooie foto's te zien kreeg van sneeuwpoppen en kerstbomen, zal ik deze week als tegenprestatie maar een paar zandkastelen maken en onze christmas trees online zetten.. bomen van 3 meter wel te verstaan vol met Swarovski diamantjes mede mogelijke gemaakt door Tiffany's. Of bomen met lichtjes waarmee je heel Afrika kan verlichten. Of mini boompjes, 30 op een rij vol met kleurijke strikjes. Op elke straathoek straatmuziekanten die elk repertoire van hun christmas carols ter gehore brengen (die soms werkelijk verschrikkelijk klinken?!Het is maar goed dat HenkJan Smits en Jerney Kaagman hier niet rondlopen..). En ook binnen een straal van 2 km kun je op de foto met Santa him self! Op zijn surfboard en/of in zijn zwembroek whahahah! En het is heeeeeeel erg populair, lange rijen om met de beste man op de foto te kunnen! Tegen een zacht prijsje van maar $35 per foto?! Ja ja, ook hier zit de kerststemming er goed in! ;-) En ze weten hoe ze de kadootjes moeten inpakken! Werkelijk prachtig! Misschien mezelf ook maar eens trakteren hihi.
Toch blijft het raar.. kerst zonder je eigen familie... kerst zonder een vriendje.. kerst zonder je eigen kerstboom (mijn laatste exemplaar staat ergens in de grond mooi te wezen nu) en kerst niet aan een mooi gedekte tafel (mijn complimenten aan Toosje die dat elk jaar prachtig versiert!) maar op je slippers met bikini op het strand. Ik ga samen met Jo en Marcia net als half Australie kerstochtend/ middag/ avond doorbrengen op het strand. Pichnickend wel te verstaan! ;-) Ik ben benieuwd..

Ik voel me elke dag meer local. Ik ken de busnummers en treintijden uit mijn hoofd. Loop met mijn take-away coffee, eet steak, pasta en burgers als lunch, ben lid van de bieb (ook hier hebben ze Saskia Noort), mijn haar is een stuk lichter/ blonder en zolang ik mijn mond dichthoud denkt men dat ik Ozzie ben. Er is mij de laatste weken al 5x gevraagd of ik iemand de weg kan wijzen hahaha.

Afgelopen vrijdag had ik (net als vele andere deze dagen) mijn kerstborrel van het werk; cocktails en wijn, het was erg gezellig! Aankomende vrijdag maar eens dunnetjes overdoen, die cocktails waren toch wel erg lekker hahaha! Maar deze keer zonder galaoutfit. De meiden weten zich hier echt helemaal uit te dossen als ze op stap gaan, zeker voor een kerstborrel. De foundation wordt met een schilders kwast op het hele gezicht gesmeerd (Ware Picasso's hier!) (wel een blush anders lijk je zo'n pop, naar eigen zeggen van de dames) de hoogste pumps, sjieke coctailsjurkjes en en bezoekje aan kapper, manicure én schoonheidsspecialste is heeeel normaal. Gelukkig had ik ook hoge pumps en een nette jurk dus ik voelde me wederom erg local hahaha! Maar dom, dom, dom, mijn schilderskwast had ik helaas in oktober niet ingepakt.. ;-)

Nu met ijskoffie in de schaduw in Newtown/ Glebe, erg mooi stukje Sydney! Heel artistiek,veel (kleine) pubs, barretjes, veel gezelligheid en muzikanten op straat en mooi relaxt park. Eke dag geniet ik weer van de sfeer hier. Relaxt, gezellig, gemoedelijk en vooral.. iedereen lijkt te genieten! Men werkt hier om te leven en ze weten goed hoe! Wij lijken vooral te leven om te werken lijkt het...
Maar ik stop volgende week ook bij de lunchroom; en mij als ware Ozzie gedragen hihi!

Drukke leuke weken voor de boeg; tripje naar Hunter Valley (wijnproeven!), dierentuin, nog een wandeling door een National Park, Bundeena (samen met een NL meisje waar ik net lekker mee geluncht heb) dagtripjes naar nieuwe stranden/ plaatsen, uit eten, drabkje hier, drakje daar, lunchen met die of die en kerst op het strand en als allereerste van deze aardbol het nieuwe jaar inluiden terwijl de halve wereld meekijkt op tv naar het vuurwerk. En dan.... Non-stop reizen! :)

Deze keer wat party pics erbij, want de mooie stranden gaan anders ook maar vervelen hihihi... ;-)

Bye bye hunny's, sweeties, mates, loves! ;-)

Oftewel... hoedoe hihihi!





  • 18 December 2012 - 09:14

    Toos:

    Mooi verslag weer Zeertje. Het skypen was leuk!! Eindelijk de BLONDE Zerha gezien. Staat je erg goed. xxje

  • 20 December 2012 - 12:00

    Sandra Couwenberg:

    Je schrijft leuk Zerha, een genot om te lezen...en dan die blonde lokken, leuk hoor! Maar Hoedoe???...
    Houdoe, later, de groete en hele warme Kerstdagen maar dat zal wel lukken met die temperaturen bij jou.

    Liefs,
    Nick San en kids

  • 23 December 2012 - 23:05

    Nick:

    Hoi miss z.

    Zie je wel, blonds have more fun! Leuke foto s, maar wel en druk leventje als local sweetie mate zeg! Sporten, werken, feesten, drinken, weinig slapen maar om goede redenen, leuke mensen ontmoeten, winnen ok van oudjes maar wel met hun spelletje, take away coffee, enz. wat en leven op dit moment, ondanks dat je natuurlijk iedereen mist met kerstmis, zou ik zeggen doe iedereen de groeten en ga ervoor mate! Wij missen je ook maar vinden het belangrijker dat je nu zo geniet van alles, volgend jaar doen we het gewoon dubbel!

    Veel plezier en doe de kerstman de groeten,

    Nick

  • 24 December 2012 - 23:51

    Zerha :

    Fijne kerstdagen allemaal! Erg raar om mijn kerstlunch in te pakken terwijl mijn strandhanddoek al in de tas zit (samen met de zonnecreme factor 35 hahaha) en een jurkje aan heb..
    Wat een verschil met Angus die in de sneeuw zit hihi.
    Ik mis jullie wel een beetje extra hoor,toch raar zo, maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij! Aan de mooi gedekte tafel, tot laat in de avond gezellig met z'n alle met heerlijk wildtrio en kadootjes hihihi!

    Veel liefs,
    dikke kus!

  • 27 December 2012 - 12:39

    Claudia:

    Jeetje, zit ik hier met tranen in mn ogen je verhalen te lezen en je foto's te bekijken... Ik mis je!!!!
    Maar heel erg fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt daar en bilj dat ik het op deze manier toch kan volgen en met je te appen!!
    En wat ben je blond zeg. Super om te lezen welke (rare, maar ook geweldige) dingen je daar meemaakt, en fijn dat we daar ook foto's bij hebben (die jongens in hun maillots..)
    Nog een paar daagjes en dan kun je lekker gaan rondtrekken. Ben heel benieuwd welke verhalen er dan weer komen ;)
    Hoe was de kerst in de zon bevallen??
    Geniet ervan!
    Dikke knuffelkus xx

  • 27 December 2012 - 20:58

    Marianne:

    Hoi Zerha,

    Wat een mooie verhalen!! lijkt me heel bijzonder geweest, zo'n Kerstmis op het strand. Ik kan me voorstellen dat je je familie en vrienden wel mist op zo'n dagen. Tegelijk is het natuurlijk ook once in a lifetime en sowieso heel speciaal.
    Nog even aftellen tot het nieuwe jaar en dan... echt op reis, naar al dat moois van Australië. Heel veel plezier en genieten toegewenst.
    Ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen en ga ze zeker volgen! Wij genieten ondertussen van een (welverdiende) Kerstvakantie; een paar dagen naar de sneeuw en dan weer business as usual.
    Maak er een spetterende start van het nieuwe jaar van!

    Houdoe en groetjes,
    Marianne

  • 29 December 2012 - 18:00

    Barry En Jan:

    Hoi Zerha,

    Wij genieten van je verslagen en zijn ook blij dat je ons deeld in de vakantie vreugde. Dit is een belevenis die je voor je hele leven bij je zal dragen.
    Blijf lekker genieten . De kerst is hier ook weer voorbij met vies nattig weer, maar zoals jij wel weet hebben wij dat kunnen pareren met een glaasje drinken.
    Wij gaan op naar het nieuwe jaar en zullen mee kijken naar het vuurwerk in australie.
    Heb je nog contact gehad met mijn nicht ??
    Wij blijven je volgen,

    kus & knuffels van uit Den Bosch
    Barry-Tom-Bart en Jan

Verslag uit: Australië, Newtown

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 27341

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: