Mijn 1e jubileum - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Mijn 1e jubileum - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Mijn 1e jubileum

Door: Zerha (alias Serah voor mijn landgenoten hier)

Blijf op de hoogte en volg Zerha

15 November 2012 | Australië, Cronulla

Proost...!

Met een glas rode wijn, op mijn eerste jublieum! Welgeteld 28 nachtjes geleden dat ik in het vliegtuig stapte, mijn grote avontuur tegemoet vliegend!

Ook proost ik op mijn eerste echte gemis naar het koude, regenachtige, bewolkte Holland (mmm... nooit gedacht dat ik die combinatie ooit zo maken; gemis met koud en regenachtig..). Even een momentje waarin ik best verlang naar een kopje thee op de bank met dekentje genietend van Prison Break. Hoewel ik steeds meer wen aan het fijne en avontuurlijke leventje hier, mis ik soms toch ook even mijn thuisleventje en natuurlijk mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes en familie. Tot ergenis van sommige af en toe (maar lekker niemand die er hier iets van zegt, lekker puh :P) maar nu toch wel blij dat ik van deze iphone generatie ben; skype, bellen, facebook, appen en mailen en zo ben ik toch nog onderdeel van het leventje 10 uur eerder op deze aardbol. En.. deze momentjes duren gelukkig ook niet zo lang! ;-)

Zo.. genoeg sentimenteel gedoe, terug naar waarom ik deze keus heb gemaakt ;-)

- Ik blijf mij echt nog steeds elke keer verbazen over de mooie stranden en geweldige natuur.
- De heerlijke geuren van alle (vast vrij exotische) planten bezorgen me dagelijks een geluksmomentje! Samen met de mooie geluiden van alle (ook vast en zeker zeer exotische) vogels (muv de kakatoe die mij graag 's morgen om 7u wakker schreeuwt, jezus mina wat een herrie!?)
- Ik heb voor het eerst Cider (Magners) geproeft: een zeer gezellig drankje ;-)
- Als koekiemonster zit ik hier goed; zoveeeeeeel lekkers te verkrijgen op elke meter! Jammie.....!!!
- Ze ook op elke straathoek ijsyogurth met vers exotisch fruit verkopen (ja ja tropisch fruit dat herken ik wel!!). Ook al heeeel jammie, jammie!
- En wat mij ook helemaal gelukkig maakt zijn de verse sappen, smooties en fruitcoctails die je overal kan kopen!
- De dagen dat ik een vestje en lange broek aan trek zijn op 1 hand te tellen
- Mijzelf nu erg docentwaardig voel omdat ik hier ook veel koffie drink; Ijskoffie (liefst mocca of karamel smaakje) dan wel.. ;-)
- Ik dit weekend mijn 1e roadtrip ga maken met 4 anderen backpackers en daar veel zin in heb!
- En dan ook mijn 1e surfles van een local ga krijgen (goed geregeld Zerha! ;-).
- Hoewel ik aan de andere kant van de wereld ben, eet ik bijna dagelijkse Hollandse pot; aardappelen, groente en (draadjes)vlees met jus of appelmoes, heel fijn!
- En de Thai smaakt me ook erg goed!
- Dagelijks spreek ik leuke, aardige, gezellige mensen en ontstaan (oppervlakkige) vriendschappen.
- Dagelijks ' darling, sweet of mate' genoemd worden klinkt best ok hihi.
- Het leukste van alles blijft; er komen nog zoveel leuke en mooie dingen! Bofkont dat ik ben! :)

Nu de dingen die het leven minder fijn maken hier:
-
-
-

:-)

Oja, ik kan toch wel wat bedenken:
- De spinnen, kakkerlakken en hagedissen zijn hier erg groot!
- Elke dag kiezen wat je wil gaan doen (welk strand vandaag?) kan soms best vervelend zijn.. je moet er zo bij nadenken! ;-)
- Er is zoveels lekkers, maar helaas niet erg goedkoop... :(

Maar mijn baantjesjacht was gelukkig zeer geslaagd; Inmiddels al 3 dagen gewerkt in 2 verschillende lunchrooms en mag bij allebei blijven! Een leuke, bijzondere ervaring. Dus nu werk ik lekker partime en vooral waar en wanneer ik wil. Nee dan heb je het niet slecht.. ;-)

See ya!

  • 15 November 2012 - 12:32

    Toos:

    Hoi Zeertje, nou wij missen jou ook, hoor. Maar als je dan ziet en leest wat je allemaal mee maakt!!!!!!!! Dan gunnen we het jou van harte, hoor!! Geniet ervan meisje: al je vrienden, vriendinnen en familie zijn ten slotte maar 11 uur vliegen van je vandaan!!!!! Best ver, maar als je wilt.......... Ik zou het niet doen, van de warmte en mooie dingen naar het grauwe, koude NL!!! Dat zie je volgend jaar wel weer!! Heel veel knuffels, liefs en xxjes van ons.

  • 15 November 2012 - 12:40

    Zerha :

    Nou Toosje, m'n 1e lijst is nog vele malen langer dan de 2e en ik wil nog heel veel gaan zien en beleven dus voorlopig houden we het bij mooi bij digitaal/telefonisch contact hoor hihihi!
    Enne.. Was het maar 11u dan was de heenreis een stuk korter geweest hihi! ;-)
    Dikke knuffel terug! Xx

  • 20 November 2012 - 18:33

    Jan & Barry Hoefs:

    Hoi Zerha,

    Wij genieten van je verslagen en het plezier wat jij eraan beleefd. De familie leeft mee en zijn ook nog jaloers op jouw.Ook erg fijn dat je daar kunt werken en zeker omdat je werk gewardeerd wordt.
    Wij blijven je volgen en blijf heerlijk genieten.
    Barry & Jan

  • 27 November 2012 - 22:34

    Pjer :) :

    lieve zerha,
    zoals gewoonlijk weer traantjes in mn ogen.. puur van blijdschap.. ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik mis je wel ontzettend maar wetend dat het goed gaat met jou doet me veel goed en word het gemis draagelijker.

    Zo te zien heb je erg veel dilemma's :P.. welk strand.. ow my god.. ik denk eerder.. welke laarzen vandaag.. kut kou hier.
    Vandaag maar weer eens nieuwe warme schoentjes gekocht, kreeg al de opmerking van angus of ik een gat in mn hand had,. hihi.. ben gewoon een vrouw.. maar mijn kleding kast is niet zo erg als die van jou, dus in principe mag die nie zeuren :P..

    Het stappen zonder jou blijft toch raar.. met wie moet ik nou de mannen keuren..en op wie moet ik nu boos worden omdat ze me weer eens super opvallend doet voorstellen aan de mannen hihi..
    moet zeggen, mijn keuring heeft een nieuwe naam gekregen.. namelijk, ''is dat het hapje van de week?''.. zo ben je er toch een beetje bij..

    14 december komt de eerste boogie zonder jou... wat een hel gaat dat denk ik worden zeg.. al mn boogies waren met jou.. zal wel dikke afkickverschijnselen krijgen.. neem natuurlijk een drankje of 2 namens jou.. en een cola light offcourse ;)

    maar lieve schat,
    ik ga mn bed in duiken morgen weer een laaaaaaaaange dag op het werk..

    dikke dikke kus en een hele dikke knuffel! en hoop je lieve stem weer eens te horen!..

    liefde liefde liefde liefde!!!!
    Pjer..



    p.s. Iphone SUCKS!!! hihi

Verslag uit: Australië, Cronulla

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 27330

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: