Summertime! - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu Summertime! - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Zerha - WaarBenJij.nu

Summertime!

Door: Me, myself and I

Blijf op de hoogte en volg Zerha

30 November 2012 | Australië, Cronulla

Hallo allemaal,

Allereerst: bedankt voor alle leuke en lieve reacties weer (ook per whatsapp/ mail of sms hihi). Erg leuk!

Zoals elk jaar begint hier morgen weer op 1 december de zomer. En dat is te merken! Pffff.. sinds een paar dagen is het erg warm. Is deze Hollandse meid (nog) niet gewend.. Het verschil met jullie kan niet groter zijn. Hier wordt een hittegolf voorspeld (met temperaturen van 40 graden!?) maar ik hoorde dat in Nederland de eerste sneeuwvlokjes zullen gaan vallen?!

Terwijl de tempratuur stijgt zijn ze hier elke dag aan het aftellen tot kerst. Overal een groot bord met daarop nog zoveel dagen voor kerst. Je kunt er maar zin in hebben zeg hahaha. Mijn kerstgevoel is nog een heel eind weg, maar ook ik heb gisteren mijn eerste kerstactiviteit gehad; toekijken hoe de burgemeester van Sydney de lampjes in de grote kerstboom aanzet. Een heus spektakel op Martins Place voor degene die er ooit zijn geweest, of nog van plan zijn ;-). Met bekende locals (xfactor winnares, een knappe auteur en nog iemand bekends) en vuurwerk als afsluiter. Wij met een lekker etentje. Daarvoor had ik een hele leuke zonnige middag met mijn Engelse vriendinnen Jo en Marcia. Leuke lieve en gezellige meiden. Maar mijn god.. wat kunnen die drinken zeg!? En ik wissel mijn cider, wijn, coctails gezellig af met water en cola (al vergeet ik die laatste 2 nog wel eens..).

Nu de zon volop schijnt vergeet ik bijna dat het een aantal dagen goed bewolkt is geweest en zelfs veel regen. Die dagen heb ik als ware toerist alle musea bezocht in de wijde omtrek. Veel geleerd ook over de cultuur en geschiedenis. Ook ben ik een keer gaan eten bij mensen die ik heb leren kennen, heb een weekend roadtripje gemaakt met 3 anderen backpackers naar Coffs Harbour (slapen op het strand in een tentje en genieten van de heldere sterrenhemel was zeeeeeer bijzonder!). Helaas door de regen niet alles gedaan wat we wilde maar het was toch een geslaagd uitstapje.

Mijn leventje heeft nu wat routine (3 dagen werken, woonachtig in Gymea en bezoekjes naar mijn reismaatje) en dat is even fijn. Maar soms ben ik wat ongeduldig. Ik wil reizen hahah! Gelukkig kan ik dan gewoon een tripje plannen of lekker een nachtje ergens anders slapen. De oudere mensen die me goed verzorgen (soms iets te goed, dan plannen ze uitstapjes voor me terwijl ik zelf al plannen had.. mmm...) vinden het nog erg leuk dat ik er ben, want nog steeds belt ze dagelijks mensen om ze over mij te vertellen: 'Ja ze zit nu naast me aan het ontbijt, ja ze was gisteren met haar vriendin uitgegaan. Ja ze was wel laat thuis ja, nee ze heeft zelf een sleutel" Uhhhh....aparte ervaring om iemand over jou te horen praten hahaha. Ik blijf hier tot ik verder ga reizen met Jo. De lonely planet is inmiddels mijn nieuwe beste vriend en ik vind het heerlijk om te dagdromen van alle leuke, mooie dingen die nog gaan komen!


Wist je dat:
- De zee een hele rode kleur heeft op een aantal plaatsen (Bondi beach, Cronulla en bij meer stranden), ivm alergy. Niet schadelijk, al kan het huidirritaties veroorzaken, dus toch maar een waarschuwingsbord op het strand. Ziet er heeeeeel raar en luguber uit.
- Er 2 grote witte haaien zijn gespot in de kust voor Sydney.
- Ik in de veronderstelling was dat Sydney een behoorlijk veilige stad was, totdat ik elke ochtend de krant ging lezen... En het gekke is dat ik sindsdien ook vaker de sirenes hoor. Ook hier worden mensen neergeschoten, gestoken of vermoord en zijn er kinderlokkers actief. Gelukkig zijn het meestal bekenden van elkaar, dus ik voel me nog even veilig. Wel de echte Men In Black aan het werk gezien nadat er iemand op straat was neergeschoten (ik liep daar een paar uur later, raar idee).
- Ik blij ben dat ik mijn reisplannen even heb uitgesteld, anders zat ik nu samen met duizende "schoolies" in Surfers Paradise (leuke plaats aan de kust). Schijnt 1 groot feest (lees drugs, alcholol em seks) festijn te zijn. Helaas heeft het al aantal levens gekost; straalbezopen tieners die van hun balkon afvallen.
- Nederland hier niet meetelt in de krant of het nieuws als het gaat om het weer. Parijs, Londen, Rome, Praag, Barcelona, het komt allemaal voorbij maar Amsterdam wordt overgeslagen.. boehoe...!
- Ik onlangs een hilarische zaterdagmiddag heb gehad met 38 bejaarden (waarvan 1 met zijn Iphone 4 aan het filmen was?!?) terwijl mijn vrienden gezellig in de kroeg stonden. Verschil moet er wezen hahaha.
- Ik erg uitkijk naar 2 januari aangezien ik dan samen met Jo verder ga reizen om niet meer ergens voor langere tijd te stoppen.
- Ik inmiddels nog maar in 1 lunchroom werk op 3 vaste dagen waar het of heel druk is of juist heel erg rustig. Heel bizar. En mijn baas ook net zo wisselvallig kan zijn soms.
- Ik soms echt even denk dat ik deze omgeving nu wel gezien heb, maar dan blijkt er toch nog zoveel te doen of te zien... het is zo groots allemaal.
- Een uur in de trein vind ik niets meer, gewoon tijdschrift of boek mee en mijn take-away drankje en lekker genieten van alle mensen die er ook zijn. Zo mocht ik laatst meegenieten van een Aziatsiche karaoke sessie van een man alleen op zijn Ipad. Heb ik heuse liefdesromaces zien voorbij komen van aantal highschool kids,slaande ruzies tussen stellen mogen aanschouwen en een vele onverstaanbare gesprekken gehad met locals van andere nationaliteiten (best lastig te verstaan Aziatisch Ozzies, of Peruaans, of Mexicaans... :$) Altijd leuk de treinritjes!
- Eindelijk na 28 jaar koffie ben gaan drinken. Cappuccino (mocca meestal) wel te verstaan, met extra, extra, extra veel cacao poeder hahahah. Jammie! Heel local in een take-away cup. Zo'n 3x per week minimaal hahaha.
- De fitness SheBam lessen van Les Mills ook hier gegeven worden, maar dan in een zaal met uitzicht op het strand! Super ervaring! :)
- De mensen je hier erg persoonlijk benaderen; in een coffeshop vragen ze je naam want als je bestelling klaar is roepen ze je naam, net als bij Domino's Pizza. Ook word ik persoonlijk gesmst door de bankmedewerkster met de vraag of alles is gelukt met mijn rekeningen en teruggebeld door de manager van de sportschool. Daarbij kreeg ik het mobiele nummer van 2 mensen die bij de sportschool werken (een leuke dame die me uitnodigde voor een avondje op stap en een niet geheel onaantrekkelijke jongeman, single volgens de dame die dat graag toevoegde :-)).
- De dagen nog steeds voorbij vliegen!
- Ik toch ook wel regelmatig aan jullie allemaal denk! En aan sommige in het bijzonder ;-)

Zo... mijn weekend is begonnen! Nu bikini aan en lekker even genieten van een duik in mijn prive zwembad en het zonnetje hihi!
Vanavond een festivalletje in de Rocks, morgen een feest van de sportschool, overmorgen een verjaardag van een backpacker waar ik bevriend mee ben geraakt, maandag een etentje, en vrijdag op stap en zaterdag een cricketfeest! Tussendoor rlaxen in de zon, werken en genieten van alles wat op mijn pad komt... Ik vermaak me wel! :)


Foto's volgen snel! Nu bikini tijd ;-)



  • 01 December 2012 - 16:19

    Toos:

    Tja, het is doffe ellende daar voor je, he? Arm kind!!! Moet maar steeds genieten, relaxen, feesten, leuke dingen gaan bekijken en doen. Heb medelijden met je, hoor!!! Ben blij dat het hier koud, guur weer is en we niet in de bikini (brrrrrr) hoeven!!
    Wat een feest Zeertje. Geniet er maar dubbel van (voor mij ook)!!! Vette knuffel en xxjes van ons

  • 03 December 2012 - 21:14

    Hanneke:

    Zerha! Die foto's maken een hoop duidelijk ;) Het is toch met een andere vlieger dan ik dacht via de app haha, maar ziet er gaaf uit. Veel plezier nog en jij gaat de sneeuw nog wel missen :p

  • 05 December 2012 - 17:03

    Nick:

    Hoi Zeertje, of moeten we nu toch echt mevrouw Z. Hoefs gaan zeggen mate?!

    Wat een ervaringen allemaal of schrift en foto, ben ik even blij dat we in 2012 leven en dit allemaal via mail, twitter, what'sapp, facebook enz. "live" kunnen meemaken. Over 30 jaar lees je dit allemaal terug met je kinderen (nog even niet over nadenken hoor) en dan zeggen ze niet 'wat leuke tijd was dat voor je mama' maar dan zeggen ze 'twitter, what'sapp? dat is toch die ouwe meuk?'.

    Leuk om te horen dat je beste vriend de Lonely Planet is, dus een leuk (Sandra) en praktisch (Nick) kado voor je vertrek. Maak aantekeningen dan kun je dit ook gebruiken voor het nageslacht en om weer eens terug te dromen.

    Ik moet zeggen dat je de verslagen op een leuke en spannende manier kan schrijven, het is boeiend en amusand, misschien maar eens iets schrijven over een leerling tovenaar, schijnt best succesvol te zijn.

    Volgens mij is er iets mis op de foto's of heb je een te korte spier aan de rechter kant van je nek, of staat australie iets scheef? grapje, zolang je blijft lachen, blijven wij ook lachen.

    Maak er nog een leuke tijd van, geniet van je mates en dutes en we wachten met spanning op je volgende ervaringen!!

    Groeten en tot whatsapp, facebook, twitter, ja ja,

    Nick

  • 07 December 2012 - 13:05

    Pierina :

    zerhaaaaaa,


    jaloers jaloers jaloers!!!
    wat een geweldige foto's en wat fijn om te lezen dat je je zo vermaakt..

    toch blijf ik erbij.. ik mis je als de pokkepest!!!
    maar volgend jaar gaan we samen sneeuwengeltjes maken he... hihi..


    ik ga weer eens verder werken.. (boehoeee, ik wil weekend)
    en dalijk door de sneeuw naar huis toe.. kutzooi.. hihi

    dikke dikke kus! xxxxxxxxxxxx

Verslag uit: Australië, Cronulla

Zerha

Tja.. Ik heb mijn stoute slippers aangetrokken en ben gegaan... Een jaar (nou ja, onbepaale tijd met maximaal een jaar) ga ik rondreizen! Globaal is het plan-> Sydney, Brisbane (surfen!) Cairns (duiken!), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en dan naar New Zealand en op de terugweg vanuit Bangkok (over land) te reizen naar Cambodja (en hopelijk ook Vietnam), Thailand en dan ook maar meteen Malesie mee te pakken (gewoon omdat het kan!). Wel beetje afhankelijk van mijn spaarcentjes.. Maar het plan is vooral; genieten en zien hoe het loopt! Best een moeilijke keus, maar straks zeer dankbaar omdat ik dit mezelf kado heb gedaan. Mijn jaar: genieten, beleven, ervaren, loslaten, ontdekken, tranen, lachen, spanning, geluksmomentjes en zoveel meer.. * Zucht...* Met dit digitale verslag mogen jullie meegenieten van alle (leuke) avonturen die ik mee maak in de komende tijd! Lieve groetjes!

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 27338

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: